DANONE rozpoczął wartą 230 mln zł rozbudowę Zakładów Produkcyjnych Nutricia w Opolu o nowy wydział specjalistycznego żywienia medycznego


W obecności globalnego CEO DANONE Antoine’a de Saint-Affrique oraz przedstawicieli władz i administracji samorządowej oficjalnie rozpoczęto wartą 230 mln złotych, największą inwestycję w historii należących do DANONE Zakładów Produkcyjnych Nutricia w Opolu. Obok produkowanych tu obecnie takich marek jak BoboVita czy Bebilon 2 i Bebiko 2, w nowym wydziale powstawać będą specjalistyczne produkty żywienia medycznego. Dzięki temu opolska fabryka rozpocznie działania w nowej kategorii, rozszerzając swoją rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa żywnościowego kraju oraz polskich pacjentów

Wieloletnie doświadczenie i koncentracja na potrzebach pacjenta leżą u podstaw naszej strategii w obszarze specjalistycznego żywienia medycznego. Rozbudowa linii produkcyjnej w opolskim zakładzie przełoży się na zwiększenie innowacyjności DANONE, bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu w tym obszarze. Inwestycja zwiększy również elastyczność naszego łańcucha dostaw, co oznacza, że będziemy mogli jeszcze lepiej odpowiedzieć na potrzeby większej liczby pacjentów lokalnie, a jednocześnie realizować naszą misję, jaką jest niesienie zdrowia przez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe. Ta rozbudowa jest najnowszym przykładem realizacji strategii Renew DANONE, ponieważ inwestujemy w odpowiedź na zmieniające się potrzeby zdrowotne społeczeństwa i rozwijamy naszą kategorię specjalistycznego żywienia – mówi Antoine de Saint-Affrique, CEO DANONE*.

Dzięki wartej 230 mln zł inwestycji, znane dotąd z produktów dla niemowląt i małych dzieci Zakłady Produkcyjne Nutricia w Opolu, rozpoczną działalność w zupełnie nowym obszarze produktów do żywienia dojelitowego, które były dotąd importowane. Tym samym, Nutricia stanie się jedyną firmą na rynku żywienia dojelitowego, której produkty będą powstawać lokalnie w Polsce.

Większa szansa na powrót do zdrowia dla polskich pacjentów

Specjalistyczne diety do żywienia dojelitowego dostarczają wszystkich składników odżywczych, niezbędnych dla funkcjonowania organizmu człowieka, pacjentom, którzy nie są w stanie przyjmować pokarmów standardowo. Są one stosowane przede wszystkim w przypadku zaburzeń połykania, niedrożności górnego odcinka przewodu pokarmowego (których przyczynami mogą być m.in. guz nowotworowy, udar mózgu, choroby Parkinsona i Alzheimera), chorób nowotworowych, głównie tych, które uniemożliwiają połykanie (tj. nowotwór jamy ustnej, krtani) lub prowadzą do szybkiego wyniszczenia pacjenta (nowotwór żołądka, trzustki), przewlekłego zapalenia trzustki, nieswoistych zapaleń jelit, w tym choroby Leśniowskiego-Crohna, czy braku przytomności chorych. Ważnym wskazaniem jest również przygotowywanie do operacji oraz żywienie w okresie rekonwalescencji i rehabilitacji w przypadku pacjentów, u których występuje niedożywienie lub jego ryzyko.

Wiemy, jak ważne jest stosowanie żywienia medycznego oraz że powinno ono stanowić integralny element opieki nad chorymi w każdym wieku. Żywienie dojelitowe, każdorazowo zalecane przez lekarza, zapobiega utracie masy ciała, daje siłę do walki z chorobą, ogranicza liczbę infekcji i powikłań, przyspiesza powrót do zdrowia i możliwość podjęcia kolejnych etapów leczenia u pacjentów. Możliwość produkowania tych diet w Polsce przełoży się na jeszcze lepszy dostęp do nich dla wszystkich pacjentów, którzy tego potrzebują – mówi Artur Ludwiczak, dyrektor zarządzający Nutricia Polska.

Działania mające na celu poprawę stanu odżywienia pacjentów Nutricia Polska podejmuje od lat. Nowa inwestycja pozwoli działać w tym zakresie jeszcze wydajniej.

DANONE stawia na Polskę

Zakłady Produkcyjne Nutricia w Opolu są jedną z największych i najbardziej kompleksowych fabryk DANONE w Europie. Łącznie zajmują powierzchnię prawie 13 ha, a obecnie zatrudnionych jest tam 640 osób. Szacowana na 230 mln zł rozbudowa to dodatkowych 7000 m2 powierzchni, a także kilkadziesiąt nowych miejsc pracy.

W październiku ub.r. Światowe Forum Ekonomiczne uznało istniejącą od prawie 80 lat opolską fabrykę Nutricia za „zakład przyszłości”, przyznając jej prestiżowe odznaczenie Lighthouse Award. Kompleks należących do DANONE zakładów Nutricia w Opolu to jedna z nielicznych fabryk FMCG na świecie i pierwsza w Polsce, która otrzymała tę nagrodę. Stało się to za sprawą wdrożonych tu nowoczesnych rozwiązań, umożliwiających pełną synergię pracy ludzi i maszyn, ale także pozwalających zakładowi ograniczyć emisję CO2 niemal o 80%, a do tego poprawić wydajność i wprowadzić oszczędności.

To właśnie wiarygodność, perfekcja w realizacji projektów oraz ich efekty zadecydowały o umiejscowieniu inwestycji w Polsce. Dla opolskiej fabryki oznacza to nowe możliwości rozwoju. Do produkowanych obecnie w ZP Nutricia w Opolu 1500 rodzajów produktów dla niemowląt i małych dzieci, które trafiają do ponad 100 krajów na wszystkich kontynentach, dołączą kolejne – żywność medyczna dedykowana osobom dorosłym. Prace budowlane na terenie należących do DANONE Zakładów Produkcyjnych w Opolu już ruszyły. Na lipiec 2024 roku zaplanowano rozpoczęcie instalacji linii technologicznej, zaś na kwiecień 2025 roku pierwsze komercyjne produkcje.

W zgodzie z misją

Grupa spółek DANONE, w skład której wchodzą Nutricia, Danone oraz Żywiec Zdrój, od lat podejmuje aktywności o znaczeniu zarówno gospodarczym, jak i społecznym – zgodnie ze swoją misją „Niesienia zdrowia poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe”. Działania te przekładają się zarówno na korzyści dla społeczności lokalnych i poprawę kondycji zdrowotnej milionów Polaków, jak i umocnienie znaczenia produktów powstających w Polsce na arenie międzynarodowej.

 

* Antoine de Saint-Affrique, DANONE CEO, said: “Our long-standing patient-centric approach is at the heart of our specialized nutrition strategy. The line expansion we’re making into the Opole plant will accelerate our innovation within adult medical nutrition, expanding on our 100 years of expertise in the medical nutrition field. The investment will result in more agility in our supply chain, via our existing factories, meaning we can serve more patients, better, locally, while also delivering on our mission to bring health through food to as many people as possible. This expansion is the latest example of our Renew DANONE strategy in action, as we invest to get ahead of evolving health needs and develop our adult nutrition category”.

Ustawienia prywatności

Tutaj możesz w dowolnej chwili deklarować i modyfikować ustawienia plików cookie.

Bezwzględnie konieczne pliki cookie

Są niezbędne w celu zapewnienia funkcjonowania witryny internetowej i nie można ich wyłączyć. Zazwyczaj są stosowane w odpowiedzi na podjęte przez użytkownika działania związane z żądaniem usług (ustawienie preferencji w zakresie prywatności użytkownika, logowanie, wypełnianie formularzy itp.). Można ustawić przeglądarkę, aby blokowała takie pliki cookie lub wyświetlała odpowiednie powiadomienia, jednak niektóre części witryny nie będą wówczas działały.

Analityczne pliki cookie

Umożliwiają nam liczenie odwiedzin i źródeł ruchu oraz pomiar i poprawę wydajności naszej witryny. Pokazują nam, które strony są najmniej i najbardziej popularne i w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie. Jeśli użytkownik nie zgodzi się na ich zastosowanie, nie będziemy wiedzieli, kiedy odwiedził naszą witrynę i nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.

Personalizujące pliki cookie

Służą do zwiększenia funkcjonalności witryny internetowej i personalizacji jej treści. Mogą być stosowane przez nas lub przez osoby trzecie, których usługi zostały dodane do naszych stron. Jeśli użytkownik nie zezwoli na ich zastosowanie, niektóre lub wszystkie z tych usług mogą nie działać poprawnie.

Pliki cookie do targetowania

Mogą zostać użyte przez naszych partnerów reklamowych poprzez naszą witrynę w celu stworzenia profilu zainteresowań użytkownika i wyświetlania mu odpowiednich reklam na innych witrynach. Nie przechowują bezpośrednio danych osobowych, lecz pozwalają na jednoznaczną identyfikację przeglądarki i urządzenia internetowego użytkownika. W razie braku zgody na ich zastosowanie reklamy prezentowane użytkownikowi będą w mniejszym stopniu dostosowane do jego zainteresowań.