W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania w naszej Polityce Prywatności. Czy zgadzają się Państwo na używanie plików cookies?

Zgadzam się        Nie zgadzam się

hidden
Więcej niż encyklopedia

Czy wiesz że...

Zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) mówią, że niemowlęta powinny być karmione wyłącznie piersią przez pierwszych 6 miesięcy życia.

Więcej niż encyklopedia

Pierwsza internetowa encyklopedia dla mam i tworzona przez mamy – już działa!

Warszawa, 17 listopada 2009 r. – - Mamy, zwłaszcza te, które urodziły pierwsze dziecko, często czują się zagubione w gąszczu, czasami nawet sprzecznych, rad otrzymywanych od lekarza, mamy czy przyjaciółki oraz czerpanych z innych źródeł. NUTRICIA wychodzi im naprzeciw, uruchamiając przyjazny serwis internetowy, oparty o wiedzę mam i ekspertów, aktywnie rozbudowywany przez mamy – www.mamopedia.pl.

Więcej niż encyklopedia
Mamopedia.pl to największy uporządkowany zbiór wiedzy o dzieciach, stworzony przez mamy i dla mam. Serwis zbiera i porządkuje wiedzę innych mam tak, by każda z nich mogła w prosty sposób czerpać z doświadczeń innych matek oraz dzielić się swoimi.
 
Pomysł Mamopedii narodził się na fali popularności Wikipedii – najpopularniejszej na świecie e-encyklopedii, gdzie każdy może być ekspertem w danej dziedzinie i dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z użytkownikami na całym świecie. Celem Mamopedii jest jednak nie tylko informowanie i udostępnianie informacji, lecz także powstanie darzącej się zaufaniem społeczności mam zaangażowanych w jej tworzenie i rozwój.
 
Mamopedia skierowana jest do matek dzieci w wieku 0 do 3 lat, których celem jest świadome macierzyństwo, wobec czego chłoną wiedzę na temat wychowania dzieci. Codziennie poszukują one w Internecie wiarygodnych porad na temat rozwoju dziecka, diety, zabawy i nauki czy porozumiewania się z maluchem, a mając zaufanie do innych doświadczonych mam, korzystają z ich rad. Mamy regularnie się ze sobą kontaktują, wskutek czego naturalnie stają się częścią społeczności, co doskonale wpisuje się w potrzeby zwłaszcza mam opiekujących się dziećmi i spędzających z nimi czas w domu.
 
„Wiemy jak ważne dla mamy jest dobro jej dziecka. Zapraszamy zatem każdą mamę do korzystania i rozwijania Mamopedii, aby stale mogła służyć radą i pomocą wszystkim mamom w chwili niepewności oraz dzieliła się wiedzą, smutkami i radościami związanymi z najpiękniejszym doświadczeniem, jakim jest macierzyństwo” – powiedziała Małgorzata Kołodrub, kierownik ds. komunikacji NUTRICIA Polska.
 
Mamopedia ma już dzisiaj ponad 750 artykułów, z których mamy mogą korzystać, lecz także samodzielnie dodawać treści i je edytować. Tematy są podzielone na 6 działów wg wieku dziecka (0-3 miesiące, 4-6 miesięcy itd.), a w każdym dziale mama ma do dyspozycji cztery zakładki: jedzenie, zdrowie, wychowanie, zabawy. Istnieje także siódmy dział dotyczący ważnego etapu życia mamy, jakim jest ciąża (zakładki: przed ciążą, ciąża, poród, połóg). Artykuły są ze sobą połączone, można także zamieszczać linki do tekstów źródłowych, z których korzysta autorka lub autor.
 
Mamopedia oferuje użytkownikom doświadczenie najbardziej zaangażowanych autorów – matek, tworzących wiarygodne treści (społecznościowy model redakcji). Dzięki wykorzystaniu modelu UGC (user-generated content) i otwartej edycji autorzy są stale dostępni i bardziej wiarygodni. Połączenie wiedzy i doświadczenia pojedynczych mam w jednym miejscu tworzy swoiste, stale wzbogacane i pogłębiane kompendium o wysokiej użyteczności i prostej nawigacji (formuła „pytań i odpowiedzi”).
 
Mamopedia, jako jedna z pierwszych stron w polskim Internecie, jest zintegrowana z serwisem społecznościowym Facebook. Używając posiadanego loginu, mama może w ciągu kilku sekund zarejestrować się w serwisie i wszystkie jej dane zostaną automatycznie rozpoznane przez Mamopedię, a jej profil uzupełniony o wszystkie potrzebne dane i zdjęcie. W najbliższym czasie planowane jest poszerzenie integracji strony z Facebookiem o nowe funkcjonalności. To nie koniec współczesnych udogodnień: do artykułów oprócz tekstu można dodawać także zdjęcia lub filmy wideo. Każda mama może w prosty sposób wkleić do artykułu link do filmu z serwisu YouTube i wtedy automatycznie jest on dodawany. Podobnie jest ze zdjęciami.
 
Ponieważ mamy potrzebują wsparcia instytucjonalnych ekspertów, Mamopedia współpracuje z praktykami, z którymi mama może skonsultować swoje wątpliwości - lekarzem pediatrą, położną oraz dietetykiem. Dodatkowo, redakcja Mamopedii z pomocą marki BoboVita przygotowała specjalne materiały edukacyjne w postaci nakręconych dla potrzeb Internetu filmów wideo, odpowiadających na najbardziej popularne problemy mam. Można je znaleźć na specjalnie stworzonym profilu Mamopedii na YouTube: http://www.youtube.com/user/MamopediaPL. Każdy z filmów stworzony jest z myślą o tym, aby dostarczać mamom najbardziej potrzebnych informacji. Oprócz materiałów wideo, w artykułach znajdują się również specjalne infografiki w postaci wykresów lub tabelek pomagających mamom łatwo zrozumieć zagadnienie.
 
Mamopedia w założeniu ma w jednym miejscu skupiać kompleksową wiedzę o dzieciach. Mając do dyspozycji szereg informacji na każdy temat związany z macierzyństwem, mamy mogą być spokojne o zdrowy i bezpieczny rozwój swojego dziecka, bo zawsze kiedy zdarzy im się mieć wątpliwości, mogą znaleźć na nie odpowiedź w Mamopedii. Każda mama może także być dumna, dzieląc się swoim doświadczeniem i pomagając w ten sposób innym mamom.
 
Za pośrednictwem swoich trzech Marek (BoboVita, Bebiko i Bebilon) NUTRICIA jest partnerem serwisu Mamopedia i pomaga w dostarczaniu wartościowych materiałów, a także zapewnia opiekę ekspertów i redakcji nad serwisem. Projekt jest autorskim pomysłem firmy, stworzonym razem z agencją Heureka oraz Pride & Glory. W listopadzie rozpoczęła się promocja strony w Internecie – poprzez kampanię displayową i e-mailingi. Strona będzie także reklamowana na stronach poszczególnych marek z portfolio firmy. Działania public relations wspiera ALERT MEDIA Communications.
 
NUTRICIA Polska to lider rynku żywności dla dzieci i niemowląt w Polsce. Firma jest częścią Dywizji Żywności dla Dzieci Grupy Danone. NUTRICIA specjalizuje się w żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz dla osób dorosłych wymagających specjalistycznego żywienia. NUTRICIA Polska dostarcza produkty żywnościowe dla dzieci we wszystkich kategoriach − od podstawowych i specjalistycznych mlek modyfikowanych (marki Bebiko i Bebilon) po pełną gamę odżywek dla niemowląt (marka BoboVita), w której są m.in. kaszki, obiadki, zupki i deserki w słoiczkach, soczki, herbatki ziołowe i owocowe, musy owocowe BoboVita Frutapura i ciasteczka Chrupaczki.
 
Więcej informacji udzielają:
 
Aleksandra Pac 
Biuro Prasowe NUTRICIA Polska
ALERT MEDIA
tel. (22) 546 11 11,
tel. kom: 0-601 501 914
 
Małgorzata Kołodrub
Kierownik ds. Komunikacji
NUTRICIA Polska Sp. z o. o.
tel. (22) 55 00 000
tel. kom: 0-604 490 483
Raport społeczny
Nasze wartości i misja
Nasze wartości i misja