W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania w naszej Polityce Prywatności. Czy zgadzają się Państwo na używanie plików cookies?

Zgadzam się        Nie zgadzam się

hidden
Pytamy mamy: co wiedzą o jakości produktów dla dzieci?

Czy wiesz że...

Zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) mówią, że niemowlęta powinny być karmione wyłącznie piersią przez pierwszych 6 miesięcy życia.

Pytamy mamy: co wiedzą o jakości produktów dla dzieci?

Raport dotyczący świadomości mam na temat jakości produktów dla dzieci opracowany dla marki BoboVita przez TNS Polska

Warszawa, 4 września 2014 r. – Czy mamy wiedzą, w jaki sposób ocenić jakość produktów, które kupują dla swoich dzieci? Czy zwracają uwagę na etykiety na opakowaniach i mają świadomość, które informacje są kluczowe w określaniu jakości gotowych posiłków dla maluszków? Takie i inne pytania marka BoboVita zadała mamom w badaniu ankietowym realizowanym wspólnie z TNS Polska*.

Pytamy mamy: co wiedzą o jakości produktów dla dzieci?

Produkty dla niemowląt i małych dzieci podlegają restrykcyjnym normom dotyczącym ich jakości, znacznie wyższym niż produkty przeznaczone dla dorosłych. Producenci żywności dla najmłodszych dzieci do 3. roku życia czyli tzw. żywności specjalnego przeznaczenia żywieniowego ściśle kontrolują produkty na każdym etapie. Dokładnie sprawdzają swoich dostawców i źródło pochodzenia składników, zgodnie z prawem nie stosują konserwantów, wzmacniaczy smaku i sztucznych barwników. Receptury posiłków powstają we współpracy z ekspertami, a ich bezpieczeństwo potwierdzają liczne testy laboratoryjne przeprowadzane przed przekazaniem produktu do sprzedaży. A co świadczy o jakości produktów zdaniem mam?

Według raportu przygotowanego dla marki BoboVita, ponad 80% matek twierdzi, że ma świadomość, iż produkty dla niemowląt są wyższej jakości od żywności ogólnodostępnej. Mimo tego, blisko 90% mam (które co najmniej sporadycznie gotują domowe posiłki dla swoich dzieci) przy zakupie świeżych produktów ocenia ich jakość kierując się głównie wyglądem. Jest to sprzeczne z faktem, iż wygląd nie znalazł się w wyznacznikach jakości, jakie podawały. Dodatkowo tylko niewiele ponad połowa mam ocenia jakość świeżych produktów pod względem informacji o źródle pochodzenia, sugerując się jedynie dobrymi doświadczeniami z danym sklepem.

W przypadku zakupu gotowych produktów 64% mam deklaruje, że zawsze czyta informacje zamieszczone na etykietach produktów. Mamy zwracają uwagę przede wszystkim na skład produktu (91%). Proszone o wybór cech, które charakteryzują produkty wysokiej jakości dla niemowląt, mamy najczęściej wskazywały brak konserwantów, sztucznych barwników i dodatków smakowych (70%). Mimo tego przy wyborze produktów już tylko 56% sugeruje się tym parametrem. Ponad 1⁄3 badanych (36%) wybierając produkty dla najmłodszych kieruje się preferencjami smakowymi dziecka. Tymczasem zdaniem ekspertów przy rozszerzaniu diety niemowlęcia niekiedy trzeba podjąć kilkanaście prób, zanim dziecko zaakceptuje nowy smak! Ponadto dużo mniejsze znaczenie przy wyborze produktu mają dla mam proces kontroli produkcji (14%) czy wyniki badań laboratoryjnych (tylko 10% odpowiedzi), które w oczach ekspertów są kluczowe dla prawidłowej oceny jakości.

„Wyniki badania, jakie TNS przeprowadził na zlecenie marki BoboVita, pokazują, że poziom wiedzy mam na temat jakości produktów, które podają swoim najmłodszym dzieciom rośnie. Niepokojące jest jednak to, że świadomość mam dotycząca sposobu przygotowywania posiłków w słoiczkach oraz kontroli ich jakości nie jest przez nie wykorzystywana w praktyce, zatem jako odpowiedzialna marka mamy jeszcze wiele do zrobienia” – podkreśla Kamila Brzywczy, kierownik ds. nowych mediów marki BoboVita. „Naszym priorytetem jest przygotowywanie produktów najwyższej jakości. Dlatego produkty BoboVita, po pierwsze, zgodnie z prawem nie zawierają konserwantów i sztucznych barwników, po drugie, co jeszcze bardziej istotne, powstają pod okiem specjalistów i są kontrolowane już od etapu powstawania surowców – by pochodziły ze sprawdzonych upraw i hodowli, od zaufanych dostawców. Proces sprawdzania nowego dostawcy może trwać nawet 2 lata!”.

Badanie dla marki BoboVita było skierowane do matek dzieci w wieku od 4. do 12. miesiąca życia. Podczas wywiadu internetowego o cechy, jakie powinien spełniać produkt wysokiej jakości zapytano 905 mam.

*Ankieta w formie wywiadu internetowego (CAWI) o długości około 10 min. Badanie zrealizowano w dniach: 13.06-20.06.2014

Marka BoboVita oferuje szeroką gamę produktów dla niemowląt i małych dzieci, obejmującą m.in. kaszki, obiadki, zupki i deserki w słoiczkach. Produkty BoboVita cieszą się uznaniem i powodzeniem wśród konsumentów, czego dowodem są liczne nagrody i wyróżnienia. Więcej informacji o ofercie produktów BoboVita znaleźć można na stronie www.bobovita.pl.

NUTRICIA Polska to lider rynku żywności dla dzieci i niemowląt w Polsce. NUTRICIA specjalizuje się w żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz dla osób dorosłych wymagających specjalistycznego żywienia. NUTRICIA Polska dostarcza produkty żywnościowe dla dzieci we wszystkich kategoriach − od podstawowych i specjalistycznych mlek modyfikowanych (marki Bebiko i Bebilon), po pełną gamę produktów dla niemowląt i małych dzieci (marka BoboVita).

Więcej informacji udzielają:

Magdalena Michałowska
Biuro Prasowe NUTRICIA Polska
ALERT MEDIA Communications
tel. (22) 546 11 00
tel. kom: 693 842 027 
e-mail: nutricia@alertmedia.pl

Małgorzata Kołodrub
Kierownik ds. Komunikacji
NUTRICIA Polska Sp. z o. o.
tel. (22) 55 000 50
tel. kom: 604 490 483
e-mail: prasa@nutricia.com.pl

Raport społeczny
Nasze wartości i misja
Nasze wartości i misja