W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania w naszej Polityce Prywatności. Czy zgadzają się Państwo na używanie plików cookies?

Zgadzam się        Nie zgadzam się

hidden
Bebiko Junior zachęca do „Bilansu dwulatka”

Czy wiesz że...

W rankingu najcenniejszych polskich marek Marqa 2008 dziennika „Rzeczpospolita” Bebiko zajęło pierwszą pozycję w kategorii polskich produktów spożywczych.

Bebiko Junior zachęca do „Bilansu dwulatka”

W trosce o szczęście dziecka, zadbaj o jego zdrowie.
Warszawa, 15 października 2009 – Do ukończenia pierwszego roku życia niemowlę poddawane jest różnego rodzaju badaniom co najmniej 5 razy, co pozwala na wczesne wykrycie ewentualnych zaburzeń rozwojowych. Kolejne obowiązkowe badanie odbywa się jednak dopiero po ukończeniu 2. roku życia. Rodzice, którym brakuje motywacji lub nie chcą narażać zdrowego malucha na stres wizyty u lekarza, nierzadko na takie badanie się nie stawiają. Właśnie w trosce o dzieci Bebiko gorąco namawia rodziców do wzięcia udziału w akcji „Bilans dwulatka”, której partnerami są Instytut „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” oraz Polskie Towarzystwo Gastroenterologii, Hepatologii i Żywienia Dzieci.

Bebiko Junior zachęca do „Bilansu dwulatka”
Akcja Bilans dwulatka została stworzona, aby uświadomić rodzicom potrzebę przejścia takiego badania przez dziecko, aby wyeliminować wszelkie podejrzenia nabytych lub powstałych w wieku poniemowlęcym zaburzeń rozwojowych. Po skończeniu 12. miesiąca życia kontrola lekarska jest już słabsza, a rodzice często nie są w stanie samodzielnie zaobserwować pierwszych niepokojących symptomów choroby. To badanie jest tak ważne również dlatego, że kolejny obowiązkowy bilans zdrowia dziecka odbywa się dopiero za dwa lata, po ukończeniu przez dziecko 4 lat. Wówczas na wykrycie niektórych schorzeń i podjęcie odpowiedniego leczenia może być już za późno.
 
„My, lekarze, zdajemy sobie sprawę, że cel bilansu dwulatka nierzadko jest dla rodziców niejasny, zwłaszcza kiedy dziecku nic nie dolega. Jednak taki przegląd stanu zdrowia, budowy, umiejętności motorycznych oraz poziomu rozwoju psychiczno-poznawczego jest po prostu koniecznością. Zwłaszcza zważywszy na fakt, iż kolejny taki „duży” bilans odbędzie się dopiero po upływie dwóch lat, co dla dziecka jest bardzo długim okresem, kiedy wszystko się w nim i wokół niego dramatycznie zmienia właściwie z miesiąca na miesiąc
– powiedziała prof. dr hab. Anna Dobrzańska, Konsultant Krajowy w dziedzinie Pediatrii, kierownik Kliniki Neonatologii Instytutu „Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka".
 
Bilans dwulatka jest finansowanym przez NFZ obowiązkowym badaniem okresowym ogólnego poziomu rozwoju psychofizycznego dziecka, przeprowadzanym po ukończeniu drugiego roku życia dziecka. Składa się z wywiadu lekarskiego dotyczącego stanu zdrowia malucha, np. przebytych schorzeń, pobytów w szpitalu, alergii, podanych szczepień, zdiagnozowanych zaburzeń czy specjalistycznego leczenia. Lekarz pyta także o umiejętności psychofizyczne dwulatka, jak rozwój ruchowy, rozwój mowy, rodzaj zabaw, jakim się oddaje, samodzielne jedzenie, czy sygnalizowanie potrzeb fizjologicznych. Na koniec kontrolowana jest budowa dziecka, stan uzębienia, funkcjonowanie narządów zmysłów. Maluch powinien zostać poddany badaniu w okolicach swoich drugich urodzin
– nie później niż w ciągu trzech miesięcy od ukończenia 2 lat.
 
„Rolę badań okresowych, takich jak bilans dwulatka, w profilaktyce zdrowotnej dzieci, można porównać do sita o dość szerokich oczkach. Maluchy, które przez nie nie przejdą, należy objąć szczególną opieką medyczną, aby  do kolejnego przeglądu ich wyniki unormowały się na tyle, by miały szansę przez to sitko przejść. Wczesne wykrycie nieprawidłowości i szybkie objęcie małego pacjenta odpowiednim leczeniem mogą mieć decydujące znaczenie dla jego dalszego wzrastania. Dlatego chcemy zachęcić rodziców do aktywnego dbania o zdrowie dzieci oraz ośmielić ich do zadawania palących pytań, choćby na temat prawidłowej diety, która może zapobiec otyłości lub cukrzycy w przyszłości” – powiedziała prof. dr hab. n. med. Mieczysława Czerwionka-Szaflarska, Prezes Polskiego Towarzystwa Gastroenterologii, Hepatologii i Żywienia Dzieci.
 
Bebiko Junior zachęca mamy do wzięcia udziału w akcji, gdzie będą mogły pochwalić się swoimi „zbilansowanymi dwulatkami”, a także wygrać atrakcyjne upominki. Jedyne, co mama musi zrobić, to zarejestrować siebie i swoje dziecko na stronie www.bilansdwulatka.pl, załączając zdjęcie pociechy oraz skan książeczki zdrowia, potwierdzający odbycie bilansu. Akcja potrwa do przyszłego roku. W lutym 2010 r. zostaną ogłoszone wyniki konkursu, w którym mogą wziąć udział mamy przebadanych już dzieci.
 
„Wiemy jak ważne dla rodziców jest dobro ich dziecka. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że nie zawsze są oni świadomi potrzeby poddawania go regularnym badaniom lub odkładają je na później. Poprzez akcję Bilans dwulatka chcemy zaktywizować rodziców wszystkich dwulatków, aby upewnili się, że ich dzieci rosną zdrowe i radosne, dzięki czemu oni sami będą spokojniejsi o ich przyszłość” – powiedziała Małgorzata Kołodrub, kierownik ds. komunikacji NUTRICIA Polska, właściciela marki Bebiko Junior.
 
Mleka Bebiko w trosce o juniora i jego radosny, zdrowy rozwój dostarczają kluczowych witamin i minerałów, niezbędnych na tym ważnym etapie życia dziecka. Dzięki zawartości opatentowanej kompozycji prebiotyków NUTRICIA mleka Bebiko zapewniają dobre trawienie oraz wspomagają naturalne siły obronne organizmu. Więcej informacji o wszystkich mlekach Bebiko znaleźć można na nowej stronie www.bebiko.com.pl.
 
NUTRICIA Polska to lider rynku żywności dla dzieci i niemowląt w Polsce. Firma jest częścią Dywizji Żywności dla Dzieci Grupy Danone. NUTRICIA specjalizuje się w żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz dla osób dorosłych wymagających specjalistycznego żywienia. NUTRICIA Polska dostarcza produkty żywnościowe dla dzieci we wszystkich kategoriach − od podstawowych i specjalistycznych mlek modyfikowanych (marki Bebiko i Bebilon) po pełną gamę odżywek dla niemowląt (marka BoboVita), w której są m.in. kaszki, obiadki, zupki i deserki w słoiczkach, soczki, herbatki ziołowe i owocowe, musy owocowe BoboVita Frutapura i ciasteczka Chrupaczki.
 
Więcej informacji udzielają:
 
Aleksandra Pac 
Biuro Prasowe akcji "Bilans dwulatka"
ALERT MEDIA
tel. (22) 546 11 11,
tel. kom: 0-601 501 914
 
Małgorzata Kołodrub
Kierownik ds. Komunikacji
NUTRICIA Polska Sp. z o. o.
tel. (22) 55 00 000
tel. kom: 0-604 490 483
Raport społeczny
Nasze wartości i misja
Nasze wartości i misja