W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania w naszej Polityce Prywatności. Czy zgadzają się Państwo na używanie plików cookies?

Zgadzam się        Nie zgadzam się

hidden
NUTRICIA zwycięzcą Rankingu Odpowiedzialnych Firm!

Czy wiesz że...

W pierwszym miesiącu życia niemowlę śpi od 16 do 22 godzin na dobę – zasypia 7 i więcej razy i zazwyczaj przesypia bez przerwy nie więcej niż 3-4 godziny.

NUTRICIA zwycięzcą Rankingu Odpowiedzialnych Firm!

Najbardziej odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorstwem w Polsce jest NUTRICIA – to wyniki tegorocznego Rankingu Odpowiedzialnych Firm, zorganizowanego przez Dziennik Gazetę Prawną. Firma zawdzięcza pozycję lidera między innymi innowacyjności i zaangażowaniu społecznemu. Ankietę oceniającą inicjatywy firm rozesłano do 500 największych polskich przedsiębiorstw.

„Jesteśmy dumni, że w wyniku naszych wieloletnich starań udało nam się uzyskać pozycję lidera w rankingu. Już od kilku lat sukcesywnie wspinaliśmy się na szczyt, ale tegoroczna pozycja jest zwieńczeniem naszych wysiłków. W NUTRICIA zależy nam, aby realizacja celów była ściśle powiązana ze strategią społecznej odpowiedzialności firmy. Wypełnianie misji naszej organizacji – ‘Zdrowe dzieci, zdrowa przyszłość’ to dla nas priorytet, przez który rozumiemy troskę o właściwą dietę dzieci do lat 3” – powiedział Harry Klompe, Dyrektor Zarządzający Dywizji Żywności dla dzieci, NUTRICIA Polska.

Jednym z przejawów społecznego zaangażowania firmy są badania naukowe prowadzone przez Fundację NUTRICIA, która w ubiegłym roku wspólnie z Instytutem Matki i Dziecka, wzięła dietę najmłodszych pod lupę. Badanie „Kompleksowa ocena sposobu żywienia dzieci w wieku 13-36 miesięcy w Polsce” pokazało stan odżywiania najmłodszych Polaków, a jego wyniki były impulsem do intensywniejszego zaangażowania w innowacyjność społeczną firmy.

„Na temat realizacji naszej misji rozmawiamy z liderami opinii, ekspertami. W oparciu o te rozmowy budujemy także strategię produktową. W związku z wynikami badania wprowadziliśmy innowacyjny produkt – płatki śniadaniowe BoboVita z obniżoną o 30% zawartością cukru. Jednym z celów jakie sobie postawiliśmy, jest zmniejszenie w populacji liczby najmłodszych dzieci o nieprawidłowej wadze. Dlatego nieustannie edukujemy społeczeństwo w zakresie tego, jak istotne są pierwsze trzy lata rozwoju dziecka dla jego przyszłości” – dodaje Jarosław Lepka, Kierownik ds. Społecznej Odpowiedzialności, NUTRICIA.

Zaangażowanie społeczne jest także kluczowym elementem strategii funkcjonowania Zakładów Produkcyjnych NUTRICIA, mieszczących się w Opolu. Współpraca z władzami lokalnymi, dialog z mieszkańcami oraz troska o środowisko naturalne – to wszystko priorytety działalności firmy, które mają na celu utrzymanie wzajemnie pozytywnych relacji między Opolanami, a zakładami produkcyjnymi.

„W naszej działalności przede wszystkim staramy się słuchać mieszkańców Opola. Dzięki temu możemy mieć pewność, że nasza uwaga jest zwrócona we właściwą stronę. Priorytetem jest troska o ekologię oraz bezpieczeństwo mieszkańców przyległych zakładom terenów, a także naszych pracowników. Planujemy nasze inicjatywy długoterminowo, ponieważ wierzymy, że tylko w ten sposób jesteśmy w stanie doprowadzić do odczuwalnych zmian”– podkreśla Andrzej Drosik, Dyrektor Zakładów Produkcyjnych NUTRICIA w Opolu.

„Dzięki ścisłej współpracy z władzami lokalnymi odpowiadamy kompleksowo na realne zapotrzebowanie w regionie: współtworzymy place zabaw, współorganizujemy festyny oraz wydarzenia promujące zdrowie i rodzinny wypoczynek. Od lat realizujemy program Supporting Life, w ramach którego wspieramy podopiecznych Domu Dziecka w Tarnowie Opolskim. Co roku tworzymy także kalendarz, w którym każdy miesiąc to inna akcja na rzecz dzieci, za realizację której odpowiedzialny jest konkretny dział w organizacji” – uzupełnia Beata Sawicka, Kierownik ds. Odpowiedzialności Społecznej i Biura Zarządu Zakładów Produkcyjnych NUTRICIA w Opolu.

Tegoroczna, już VI, edycja Rankingu Odpowiedzialnych Firm, badała pięć obszarów CSR: odpowiedzialne przywództwo, dialog z interesariuszami, zaangażowanie społeczne, odpowiedzialne zarządzanie i innowacyjność społeczną. Za audyt badania, tak jak w poprzednich latach, odpowiedzialna była firma consultingowa PwC.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mariola Urbanowska, dyrektor medyczny NUTRICIA Polska odbierajaca dyplom

 

 

 

 

 

 

 

 

Raport społeczny
Nasze wartości i misja
Nasze wartości i misja